fbpx

Politica de retur

1. CADRUL LEGAL, DREPTUL DE RETRAGERE ȘI EXCEPTĂRILE PREVĂZUTE DE LEGE

Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.

*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), din OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, se pot degrada ori deteriora rapid si anume: produse alimentare, in cazul in care nu s-au respectat conditiile de depozitare sau daca ambalajele acestora  au fost deschise.

2. APLICABILITATE

Dreptul de retur se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului AURA Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului nu se adresează persoanelor juridice și persoanelor ce achizitioneaza produse direct de la sediul sau punctul de lucru Aura, sau in cazul in care produsele sunt livrate de catre Aura direct  si in mod frecvent  consumatorilor.

Acest articol se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului Aur’a.

3. PROCEDURA DE RETUR

3.1. Deschiderea coletului la livrare

Ai dreptul de a verifica daca ai primit exact ce ai comandat!

Serviciul „Deschiderea coletului la livrare” este valabil atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.

In momentul primirii comenzii poti solicita curierului deschiderea coletului pentru a verifica starea produsului/produselor si daca produsele primite sunt cele comandate.

Acest serviciu iti ofera doar posibilitatea de a verifica daca produsele se prezinta in stare perfecta, nu si posibilitatea de a verifica tehnic (testa/proba) produsele.

Daca in urma deschiderii coletului constati ca produsele primite nu sunt  cele comandate sau un produs comandat  nu este în stare perfecta şi prezinta semne de lovire, zgarieturi sau este complet distrus iti recomandam sa refuzi comanda. Pentru a refuza comanda trebuie sa completezi un Proces verbal de constatare, in prezenta curierului, in momentul livrarii. Procesul verbal nu mai poate fi completat dupa plecarea curierului.

Daca in urma deschiderii coletului ati decis returnarea produsului/lor, suma achitata online va fi restituita in contul din care ati efectuat plata, in termen de 14 zile de la receptionarea produselor returnate.

In cazul comenzilor ce contin mai multe produse, daca in urma deschiderii coletului/coletelor la livrare constatati ca unul dintre produse nu se afla in stare perfecta  sau produsele primite nu sunt cele comandate, si decizi refuzul acestuia/ora, procedura implica returul la nivel de bax (cutie),  adica  daca s-a distrul un produs dintr-o cutie, se va returna intreaga cutie.

Cine achita transportul?

In cazul refuzului coletului prin intermediul serviciului “Deschiderea coletului la livrare”, daca  exista vreo culpa a vanzatorului dovedita (produse care nu au fost comandate, produse defecte/distruse,), taxele de transport nu trebuie achitate de catre cumparator.

In cazul refuzului coletului fara culpa vanzatorului, taxele de transport pentru retur vor fi achitate de cumparator.

3.2. Retur dupa primirea coletului

3.2.1. Conditii generale pentru retur

Produsele pe care le returnezi trebuie să fie în aceeași stare în care le-ai primit (produs si ambalaj)

  1. Returul se face in termenul de 14 zile calendaristice si cu toate documentele cu care a fost livrat produsul.
  2. Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat atunci cand este cazul.
  3. Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  4. Nu se acceptă produsele  care prezintă, zgârieturi, lovituri.
  5. Va rugăm să ambalați produsele returnate in ambalajul original exact asa cul le-ati primit, AURA  nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului daca se dovedeste ca nu ati respectat modul de ambalare. 

3.2.2.  Solicitare retur/formular de retur 

Pentru returul TOTAL sau PARȚIAL al unei comenzi, este necesar sa  trimiteti un formular de retur   în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.

Formular de retur AICI

După înregistrarea  si verificarea formularului de retur,  primiți pe email  din partea unui operator confirmarea acceptării returului conform condițiilor de  mai sus .

Produsele se returneaza la adresa: Timisoara, str. Stuparilor nr.77, cod postal 300245 

Modalitatea de returnare: prin curier.

3.2.3 Restituirea sumelor platite si cheltuielile pentru retur

AURA  va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeasi modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială) în cel mult 14 zile de la data recepționării bunurilor returnate in prezenta curierului, suma înapoiată continand taxa de transport doar in cazul returului total.

RETUR TOTAL - În cazul în care clientul returnează toată comanda, AUR’A  va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către AUR’A va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea formularului de retur.

RETUR PARȚIAL - În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, AUR’A va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție. Atenție, și în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.

AUR’A va plati costul de transport pentru returul produselor daca exista vreo culpa dovedita in ceea ce priveste produsele care se returneaza. In acest caz produsele se returneaza cu aceeasi firma de curierat care a livrat produsele.